Dapatkan berita-berita terkini dan kisah-kisah menarik semasa di dalam dan luar negara hanya di borak-kedai-kopi.blogspot.com : For News in English please visit our Google+ page at https://plus.google.com/+BorakKedaiKopiBlogspot1

Friday, November 7, 2014

Terbaru : Foto hantu pocong dekat bilik mayat

Terbaru : Foto hantu pocong dekat bilik mayat


KULIM - Lain yang dirakam, lain yang dapat! Seorang kakitangan awam terkejut apabila kamera telefon bimbitnya merakam objek aneh berhampiran bilik mayat di sebuah hospital, malam kelmarin.


Dia yang enggan dikenali berkata, kejadian berlaku ketika dalam perjalanan keluar ke tempat letak kereta dan ingin mengambil gambar kerusi roda bagi tujuan sumbangan.

Katanya, setelah sampai ke rumah, dia melihat semula beberapa gambar diambil sebelum terlihat imej asing seperti pocong si laluan bilik mayat berkenaan.

Sementara itu, Ketua Pegawai Penguatkuasa dan Pendaftar Nikah, Pejabat Agama Islam Daerah Kulim (PADK), Azmi Rejab berkata, kewujudan syaitan dan iblis adalah benar dan sentiasa menyesatkan manusia.

“Kita tidak perlu takut dengan kehadiran imej sedemikian sebaliknya kita perlu terus beriman kepada ALLAH SWT,” katanya.

Sudah banyak kali terjadinya dakwaan kononnya foto-foto pelbagai jenis hantu berjaya dirakamkan menggunakan kamera.

Namun yang menjadi persoalan, biasanya kita akan mengunakan kamera, sama ada kamera digital mahupun kamera pada telefon bimbit untuk merakamkan sesuatu perkara yang penting.  Boleh dikatakan tiada sesiapa pun sekadar suka-suka menekan butang 'shot'  untuk merakamkan imej/foto yang tidak mengandungi apa-apa elemen yang penting.

Saya tidak menafikan kewujudan hantu/syaitan.. dan saya juga bukanlah jurufoto yang profesional, namun jika saya ingin merakamkan foto sesuatu objek, seharusnya saiz objek utama tersebut haruslah hampir-hampir memenuhi frame.  Melainkan jika 'background' yang penting juga perlu dimasukkan bersama objek utama tersebut.  

0 comments: