Dapatkan berita-berita terkini dan kisah-kisah menarik semasa di dalam dan luar negara hanya di borak-kedai-kopi.blogspot.com : For News in English please visit our Google+ page at https://plus.google.com/+BorakKedaiKopiBlogspot1

Sunday, November 2, 2014

'Let it Go - it's mine' Dua wanita bergaduh kerana barangan Frozen.

Dua wanita bergaduh kerana barangan Frozen.
Orang ramai beratur menantikan pembukaan pasaraya



Orang ramai telah dilihat menyerbu sebuah pasaraya untuk membeli hadiah sempena Krismas tahun ini semasa pembukaan kedai baru di Wales.


Perkelahian terjadi di Poundworld yang baru dibuka apabila  pembeli berpusu-pusu untuk melakukan pembelian mainan Krismas pada tahun ini.

Kaum wanita dilihat menolak satu sama lain melalui produk Disney 'FROZEN' semasa pembukaan kedai Poundworld baru di Merthyr Tydfil, Wales, yang ditawarkan dengan harga yang rendah.

Lebih dari 2,000 pembeli berpusu-pusu untuk membeli-belah pada hari Rabu, sempena pembukaan kedai yang paling popular syarikat itu setakat ini.

Ada pembeli sanggup beratur  untuk lebih daripada satu jam sebelum kedai dibuka pada pukul 10 pagi untuk mengambil kesempatan daripada diskaun yang ditawarkan - termasuk yang dicari produk atau mainan dari filem blockbuster.

Oleh kerana tawaran harga rendah adalah terhad kepada 50 barang untuk setiap  pelanggan,  pelbagai barangan termasuk pelembap bibir, tabung wang dan alat tulis berjenama 'FROZEN'  habis dijual dalam masa kurang daripada 40 minit.

Poundworld store in Merthyr Tydfil


Permintaan begitu tinggi dikalangan pembeli wanita dilihat berebut-rebut dan mencapai apa sahaja kerana barangan mulai habis.

Tiada tangkapan dibuat dan polis tidak perlu ke lokasi kerana tiada masalah besar yang timbul.

Pengurus kedai Duncan Tiller berkata: "Sambutan yang diterima luar biasa - kami telah mempunyai lebih 2,000 pelanggan pada hari pertama kami yang luar biasa.

"Pelbagai barangan FROZEN telah kami turunkan harga dan mendapat sambutan yang luar biasa baik, barangan yang ditawarkan tidak cukup untuk semua pelanggan. Saya telah melihat bakul bertimbun tinggi dengan produk FROZEN dan saya telah melihat  wanita dewasa berebut dan bergaduh kerananya. "

"Kami benar-benar 'disapu bersih'  dalam masa kurang dari 40 minit tetapi bersyukur kerana kami mempunyai lebih produk yang tiba setiap hari.

"Kami sangat gembira dan kami ingin mengucapkan terima kasih kepada pembeli atas sokongan mereka."

Syarikat itu menjangka rekod 10,000 pembeli melalui pintu pasaraya di hujung minggu pembukaan.

Sebagai sebahagian daripada sambutan pembukaan pelanggan dijemput untuk menemui Olaf Snowman, watak dari filem animasi FROZEN, yang akan berada di kedai sehingga Ahad (hari ini).

Pasaraya Poundworld adalah yang pertama di bandar dan telah membuka 30 jawatan kerja baru.

0 comments: