Dapatkan berita-berita terkini dan kisah-kisah menarik semasa di dalam dan luar negara hanya di borak-kedai-kopi.blogspot.com : For News in English please visit our Google+ page at https://plus.google.com/+BorakKedaiKopiBlogspot1

Monday, November 17, 2014

Tonton video amatur MH17 yang baru tersebar

Tonton video amatur MH17 yang baru tersebar




Satu klip video amatur yang dirakam sejurus pesawat Penerbangan Malaysia MH17 terhempas selepas ditembak jatuh di Timur Ukraine dimuat naik di laman Youtube baru-baru ini.


Menurut agensi berita AP, video bertarikh 17 Julai yang dirakam menggunakan telefon bimbit itu menunjukkan lokasi pesawat terhempas dalam keadaan terbakar di sebuah padang di Kampung Hrabove.

Penduduk dilihat berkumpul berdekatan lokasi kejadian dan kedengaran bertanya lokasi juruterbang.

Berdasarkan reaksi penduduk dalam klip video berdurasi dua minit itu mereka menyangka terdapat satu lagi pesawat yang terhempas kerana serpihan yang banyak.  Dan kelihatan juga orang ramai yang cuba membantu untuk memadamkan kebakaran dari merebak ke kediaman mereka.

Pesawat berkenaan dalam perjalanan ke Kuala Lumpur daripada Amsterdam, Belanda apabila ditembak jatuh di kawasan yang dikawal tentera pemberontak Pro-Russia 17 Julai lalu.

Sehingga kini, video ini telah ditonton sebanyak 310,806 kali.



0 comments: